Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис тварини за власним спостереженням
Урок № 113
Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис тварини за власним спостереженням
Мета: навчити учнів складати описи тварин за власним спостереженням; розвивати образне мислення, творчу уяву, орфографічну й пунктуаційну грамотність; удосконалювати навички самостійної роботи
Очікувані результати: учні вміють письмово описувати тварину за власним спостереженням; добирають відповідні виражальні засоби; помічають головні та другорядні деталі; оцінюють власне висловлювання відповідно до його змісту, форми; помічають і виправляють недоліки в тексті.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал
Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.
§ І. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда.
— Які типи мовлення ви знаєте?
— Назвіть види опису. Чим вони відрізняються?
— З якою метою вживається опис у текстах-розповідях та роздумах?
— Розкажіть про структуру художнього твору-опису?
§ ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
1. Бесіда.
— Які домашні тварини у вас є?
— Чи є від них користь?
— Чи приємно вам за ними спостерігати?
2. Робота з текстом.
Прочитайте текст, доведіть, що це опис.
Сніжок
Мою кішку звуть Муся. Нещодавно в неї з’явилося маленьке кошенятко — ми всі йому зраділи. З кожним днем кошеня росло, ставало цікавішим — білосніжна шубка, великі очі, рожевий носик, маленькі вуха, тоненькі невеличкі вуса… і довгий пухнастий хвіст. Моя мама за білий колір називає його Сніжком, і йому це ім’я подобається.
§ ІІІ. Основний зміст роботи
1. Творче завдання.
За поданим початком усно продовжте опис тварини, використайте епітети та порівняння.
Їжачка звали Тишком. А бабуся любила називати його Тихоном. Він був зовсім маленьким, дуже кумедним…
2. Написання учнями твору.
1) Вибір теми, добір лексичного матеріалу, робота в чернетці, редагування.
2) Прослуховування робіт декількох учнів, рецензування, поради.
3) Робота в чистовиках над написанням твору.
§ IV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1) Повторити теоретичний матеріал
2) Виконати вправи
§ V. Підсумок уроку
Заключна бесіда.
— Чому тварин називають «друзями нашими меншими»?
— Як треба ставитись до них?
- Конспекти
- 07.04.2014
- 1976