Розвиток зв’язного мовлення. Замітка до газети інформаційного характеру




 

Урок № 82

Розвиток зв’язного мовлення. Замітка до газети інформаційного характеру

Мета: учити складати замітку в газету інформаційного характеру; розвивати усне й писемне мовлення школярів

Очікувані результати: учні складають замітку інформаційного характеру; використовують вивчені мовні засоби зв’язку між реченнями в тексті; знаходять і виправляють недоліки й помилки в змісті, побудові й мовному оформленні власного висловлювання.

Обладнання: підручник, пам’ятка «Як працювати над заміткою», дидактичний матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Які стилі мовлення ви знаєте?

— Охарактеризуйте публіцистичний стиль.

§ ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проблемні питання.

— Звідки ви можете дізнатись про міжнародні події, життя власної держави, новини з різних галузей?

— Назвіть відомі вам українські газети та журнали. Чому їх називають періодичними?

— Чи хотіли б ви спробувати себе в ролі кореспондента періодичного видання?

— Що для цього треба вміти?

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Основні джерела інформації сучасної людини.

2)   Походження слів «журнал», «газета».

3)   Що таке журналістика. Основні жанри журналістики.

4)   Що таке замітка, її ознаки. Мета замітки.

5)   Як працювати над заміткою.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Робота з пам’яткою «Як працювати над заміткою».

Як працювати над заміткою

1)   Доберіть тему, яка зацікавить усіх.

2)   Пишіть, звіривши факти (дати, назви, цифри, прізвища).

3)   Продумайте послідовність викладу думок (план).

4)   Розповідайте не про все потроху, а про найважливіше.

5)   Додержуйтесь відповідного стилю й типу мовлення.

6)   Пишіть грамотно, дотримуйтесь абзаців.

7)   Пам’ятайте про вимоги до мовлення та правила спілкування.

4.   Творча робота в групах.

Уявіть себе кореспондентами шкільної газети. Складіть інформаційну замітку.

І група — розповідь про важливі загальношкільні події (конкурси, олімпіади тощо).

ІІ група — розповідь про відмінників навчання в паралелі 5-х класів.

ІІІ група — розповідь про спортивні події в школі (або класі).

ІV група — розповідь про цікаву екскурсію, проведену з вашим класом.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ V.  Підсумок уроку

«Опитування-інтерв’ю».

(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)

— Чи зацікавила вас журналістика?

— Для чого звичайній людині потрібне вміння складати замітки?

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розвиток зв’язного мовлення. Замітка до газети інформаційного характеру", із категорії "Конспекти", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід