Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».




 
Уроки № 64–65. варіант 2 
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого 
з теми «Прислівник». 
Мета: узагальнити й систематизувати знання про прислівник як частину мови, зокрема 
про його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; сформувати 
культуру мовлення, творчі здібності; виховувати шану й любов до рідної мови, 
Вітчизни. 
Очікувані результати: учні знають загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль 
прислівника; знаходять прислівники в реченні; знають правила написання при­ 
слівників; визначають основні способи словотворення; помічають і виправляють 
помилки в правописі прислівників. 
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал. 
Тип уроків: нетрадиційні (уроки ­подорож). 
Хід уроків 
І. МотивА ц І я н А вчА льної д І яльностІ школяр І в. 
о голошення теМ и й Мети урок І в 
Проблемне питання. ; 
— На вашу думку, навіщо потрібні уроки узагальнення 
й систематизації вивченого матеріалу? 
ІІ. уз А гА льнення й систе МАтиз А ц І я вивченого МАтер ІА лу 
Слово вчителя. ; 
Життя кожної людини починається з казки — чарівної, доб-рої, неповторної. І називається вона радісним і щасливим словом 
«дитинство». 
Сьогодні ви станете героями і творцями дивовижної казки, 
бо ми вирушаємо в подорож до графства «Прислівник». Вам 
знайомий цей край, але від того, як ви засвоїли тему, залежить 
успішність та цікавість нашої подорожі. Отже, уперед! На пошуки 
пригод! Попереду — таємнича печера, щоб пройти через неї, ми 
повинні розшифрувати написи на її стінах. 
Гра «Приховані слова». ; 
(Грають дві команди.) 
відновіть за поданими схемами прислівники. Прочитайте їх і запи-шіть. Поясніть правопис. 
1. в .. .. .. .. у 
н .. .. .. .. .. з 
з .. .. .. .. .. .. у 
в .. .. .. .. .. .. .. у 
н .. .. .. .. .. .. .. .. .. ч 
б .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. у 
2. з .. .. .. у 
в .. .. .. о 
щ .. .. .. .. і 
б .. .. .. .. .. ж 
с .. .. .. .. .. .. а 
щ .. .. .. .. .. .. .. .. .. е 
Відповідь: 1) Влітку, напоказ, замолоду, внакладку, нашвидкуруч, безперестанку. 
2) Збоку, вліво, щоночі, босоніж, спідлоба, щонайбільше. 
Слово вчителя. ; 
Ви добре справились з першою перешкодою. Наша подо-рож далі лежить до міста Невідоме. Щоб безперешкодно пройти 
через місто, ми повинні допомогти його мешканцям добудувати 
будинки, в яких уже закладено фундамент. 
Гра «Хто більше?». ; 
Утворіть від поданих префіксів та суфіксів якомога більше прислів-ників. 
По-, будь-, казна-, хтозна-, -небудь, -таки, -то, -от. 
Слово вчителя. ; 
Перед нами Темний ліс, у якому живуть лісові духи — ель-фи, лісовики, а керує ними той, кого не можна називати. Але 
він пропустить нас через цей ліс тільки в тому випадку, якщо 
ми знайдемо чарівний ключ від таємничої хатинки. 
Гра «Знайди чарівний ключ». ; 
Прочитайте слова й поясніть їх правопис. 
М и Н е В Н О В О 
Р е Н О М О Н А К 
В О С е Ч Н А Н 
Відповіді: невимовно, ненароком, невчасно. 
Слово вчителя. 
Ви молодці. Господар лісу хотів би запросити нас до таємни-чої хатини на чашечку чаю, але не може розшифрувати таємничі 
сліди, що ведуть до неї. І просить нас допомогти. 
Гра «Куди ведуть сліди чарівника». ; 
Замість «слідів чарівника» вставте відповідні прислівники. Поясніть 
їх правопис. 
Осінь вступила у свої права. ... ще ніколи так не світило 
сонце, втікали кудись за обрій хмари. Та знову з-за лісу то ... 
дув студений вітер, то вилітали в розвідку худючі хмаринки. 
Хмірились густі крони пожовклих осокорів, радились про 
щось ... застерігали ... вимережану неспокійну берізку. 
Ніхто й не запримітив ранкового приморозку, а квіти 
зів’яли. Від груш-дичок вечорами і ранками пахло терпкою гру-шевою есенцією, а в полі — стернею й осінню. 
(За Ю. Збанацьким ) 
Д о в і д к а: вдень, нахабно, пошепки, по-святковому. 
— Яке враження справив на вас цей текст? У якому стилі 
він написаний? Обґрунтуйте свою думку. 
Слово вчителя. ; 
Ось ми і завітали до чарівної хатинки. І що бачимо? Хтось 
надіслав нам телеграму! Щоб її прочитати і допомогти товаришам, 
які потрапили в біду, треба розкрити дужки в тексті телеграми. 
Отже, за роботу, друзі! 
Самостійна робота. ; 
Запишіть текст, розкрийте дужки. Поясніть правопис прислівників. 
Шановні мандрівники! Ми (давним)давно знаходимось 
у полоні Забудькуватості, яка сказала, що відпустить нас, коли 
ми навчимося правильно писати прислівники. (По)справжньому 
хвилюємось, (по)переду і (по)заду море без (кінця)краю, (хтозна) 
як виберемось. (На)перекір усьому сподіваємось, що (десь)таки 
знайдуться ті, хто (по)дружньому допоможе нам. Віримо, що 
ваші знання врятують нас. 
Мюнхгаузенці 
Слово вчителя. ; 
Молодці! Усім допомогли, можемо рушати далі. Але що це? 
Хто перегородив нам дорогу? Чому зупинились? 
Нас зустрічають представники країни «Морфологія». Якщо 
хочете ввійти у графство «Прислівник», відгадайте загадки, 
а ні — повертайтесь, звідки прийшли. 
Гра «Відгадай загадку». ; 
Звечора ..., вранці ... Взимку ..., а літом ... Хто вранці на 
чотирьох, удень ..., увечері ...? Що з землі легко ..., та далеко ...? 
Відгадки: вмирає, оживає (день); горою, водою (сніг); на двох, на трьох (людина); під­ 
німеш, не кинеш. 
Слово представників країни «Морфологія». ; 
Відгадали! Молодці! Ласкаво просимо до нашої країни! 
Слово вчителя. ; 
Ось ми й дійшли з вами до графства «Прислівник». Подо -рож була довгою й цікавою. Ви всі молодці, показали, як добре 
знаєте тему «Прислівник». 
ІІІ. д о МАшнє зА вдА ння 
1. Скласти словниковий диктант із 20–25 прислівників. 
2. в иписати з художньої літератури 7–8 речень, у яких уживаються при-слівники. Пояснити їх правопис. 
ІV. пІ дбиття пІ дсу М к І в урокІ в 
Заключне слово вчителя. ; 
Отже, ми з вами закінчили урок-подорож. Мети досягли, зав-дання виконали. Ви не тільки узагальнили, а й поглибили знання. 
Визначення найактивніших учасників «подорожі» (оцінює вчитель). ;
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».", із категорії "Конспекти", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід