Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис місцевості за власним спостереженням




 

Урок № 32

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис місцевості 
за власним спостереженням

Мета: засвоїти й закріпити знання та вміння учнів щодо специфіки переказу твору-опису місцевості, формувати вміння й навички складати тексти, зокрема описи місцевості, володіти системою добору відповідних мовних засобів та одиниць, розташовувати їх у певній послідовності, розвивати спостережливість та увагу, уміння висловлювати свої враження усно та письмово

Очікувані результати: учні вміють визначати тему й основну думку твору, тип і стиль мовлення; здійснюють змістово-композиційний та мовний аналізи художнього тексту з елементами опису місцевості; сприймають письмовий текст, розуміють його; уміють письмово створювати твори-описи місцевості в художньому стилі на основі власних спостережень і вражень.

Обладнання: тексти, дидактичний матеріал

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— Які типи мовлення ви знаєте?

— У чому полягають особливості опису?

— Як будується висловлювання при створенні опису?

— Що таке стиль мовлення?

3.   Робота з таблицею «Стилі мовлення».

(Див. урок № 8.)

§ ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Проблемне питання.

— Чи траплялися у вашому житті ситуації, які потребували вміння описувати місцевість? Яким стилем мовлення ви при цьому послуговувалися?

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота з текстом.

Прочитайте висловлювання «Незвичайне місто». Визначте стиль і тип мовлення. Доведіть, що даний текст є описом місцевості. Свою думку обґрунтуйте.

2.   Бесіда за змістом тексту.

— Чи виражає заголовок тексту його основну тему?

— На скільки частин можна поділити текст?

— Якої послідовності дотримується автор, описуючи місто?

— Чи приділяє письменник увагу окремим деталям? Яким?

— З якою метою автор користується художніми засобами? Про що це свідчить?

3.   Робота з мовним матеріалом.

Знайдіть у тексті художні засоби, якими користується автор.

4.   Творче завдання.

До слів містовулицябудинокпарк доберіть епітети, озна­чення.

Зразок:

Місто — гарне, стародавнє, нове, велике, радісне, сонячне, яскраве, різнобарвне.

Вулиця — весела, гамірна, сонна, спокійна, міська, довга, маленька, звивиста, охайна.

Будинок — казковий, маленький, незвичайний, багатоповерховий, гарний, старовинний, сучасний.

Парк — квітучий, привітний, немарніючий, зелений, з фонтанами, алеями, затишний.

5.   Складання плану твору-опису вулиці за власним спостереженням.

Орієнтовний план твору-опису вулиці

І.   Вступна частина.

1.   Назва міста (району), де знаходиться моя вулиця.

2.   Назва вулиці та короткі відомості про її виникнення.

ІІ.    Основна частина. Опис вулиці.

1.   Рельєф та забудова вулиці.

2.   Розміри та структура.

3.   Рослинність та зовнішній стан.

4.   Цікаві будинки та заклади, що розташовані на ній.

5.   Мій власний будинок.

ІІІ.  Висновки.

1.   За що я люблю свою вулицю.

2.   Що можна вдосконалити, змінити.

6.   Ознайомлення зі зразком твору-опису.

7.   Оголошення тем твору-опису.

«Моя вулиця — моя маленька батьківщина».

«Вулиця мого дитинства».

«Вулиця моєї мрії».

«Улюблене місце відпочинку».

«Центральна площа міста».

8.   Самостійна робота учнів над написанням твору-опису.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ V.  Підсумки уроку

Заключне слово вчителя.

Любі діти! Милуйтесь нашим рідним містом, любіть його й намагайтеся зробити все, щоб воно стало кращим і багатшим!

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис місцевості за власним спостереженням", із категорії "Контрольні", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід