ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ




 

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСНОГО

КОЛЕКТИВУ

 

У класі 29 учнів. Із них: 22 дівчинки і 7 хлопчиків. Наприкінці минулого навчального року 6 учнів було переведено в інший клас через погану успішність. Двоє дітей навчаються вдома за станом здоров'я.

Якщо 5-й клас 8 учнів закінчили на середній бал „8” і „9”, а 2 -  з однією „6”, то за

підсумками навчання в б-му класі – 14 учнів навчаються добре і 6 учнів мають лише одну „6”. Кількість відмінних і гарних оцінок збільшувалася з кожним семестром.

У навчальному році треба працювати з кожним учнем над поліпшенням успішності (виявити нахили, можливості, додатково займатися тощо), тому що в класі майже всі учні можуть учитися на „9” і „10”, четверо можуть учитися на  „11”, а троє з двох предметів можуть мати „6”).

У школі учнів найбільше захоплює: спілкування з товаришами (21 учень), пізнавання нового (20), громадська робота (3), отримання оцінок (11).

Найважчим предметом 22 учні вважають алгебру, 14 — українську мову, 4 - географію, 2 — англійську мову, 1 — літературу.

Найцікавішим предметом 22 учні назвали історію, 7 — англійську мову, 7 — біологію, 5 — німецьку мову, 5 - географію, 5 — фізкультуру, 4 — математику, 3 — малювання, 1 — українську мову, 1 — літературу.

14 учнів впевнені, що можна було б не вивчати музику; 8 учнів — малювання, 2 — математику, 2 - фізкультуру, 2—німецьку мову.

Запропонували ввести в програму навчання французьку мову 6 учнів, танці — 3 учні, російську мову — 1, мед. підготовку - 1.

Часто почувають себе, напружено, скуто, роздратовано, а через це психічно неврівноважені на уроках української мови — 6 учнів, математики — 5, праці — 6, англ. мови — 4, біології — 2, географії -1 учень.

 Необхідно повторно провести детальне обстеження. Якщо не буде поліпшення або становище ще більше погіршиться - слід сказати вчителям про необхідність приділяти цим дітям особливу увагу.

                Під час дослідження в минулому навчальному році було з'ясовано, що в більшості учнів (16 осіб) середній обсяг механічної пам'яті, в 10 учнів — високий, у 4 — невеликий. Для 17 учнів найбільш ефективним типом запам'ятовування є моторно-слуховий, для 12 — зоровий, для 12 —змішаний (зорово-слухо-моторний), для 10 —слуховий.

Рівень уваги в більшості учнів — середній. Учителям-предметникам  треба планувати роботу на уроці з урахуванням цих даних, давати індивідуальні тренувальні завдання учням з низьким рівнем уваги, з низьким показником запам'ятовування. Темп уроку, пояснення матеріалу зіставляти з урахуванням того, що середній показник обсягу пам'яті класу — 5,8 (із 9), середній показник значеннєвого запам'ятовування 0,9 (замість 1,0), що в учнів найкраще розвинуті зорові уявлення (84 % на відміну від слухових).

У класі наявний шкідливий рівень задоволеності становищем, який дорівнює 3,2, 24 учні вважають, що в класі іноді трапляються непорозуміння; але конфліктним його назвати не можна. 15 учнів вважають, що, клас дружний, 4 - згуртований. 3 учнів вважають, що в

класі не буває сварок, але кожен існує сам по собі.

Учні класу не задоволені рівнем взаємодопомоги (2,4). 22 учнів вважають, що допомога надається лише друзям. 19 учнів певні, що в класі допомагають лише тоді, коли про це хтось просить. 3 учні вважають, що в класі допомагають лише тоді, коли змушує вчитель.

У результаті соціометричних досліджень виявлено 2 „зірки” (по 7 виборів) і 3 учнів, з якими хочуть спілкуватися (25 взаємних виборів).

Зневажених та ізольованих немає. Лише по одному вибору отримало 7 учнів.

Виявлено лідерів у різноманітних видах спілкування (навчальному, суспільному, приятельському, естетичному). З усіх видів спілкування зверталося до:

Колеснікової Іри (18 учнів), Анікіної Соні (16), Ігнатович Ані (10), Блохіної Олени (8).

Загалом учні класу не переоцінюють власних сил і можливостей. Дають правильну оцінку своїй поведінці.

21 учень вважає, що в однокласників переважають позитивні якості, 10 - негативні.

Більшість учнів виявили в собі такі якості: вразливість (17 учнів), наполегливість (13), рухливість (12), грубість (12), співчуття (11), мстивість (9).

У класі наявний середній рівень спільної діяльності, передусім із позитивним ставленням до навчання, а також з гарним ставленням до товаришів. Усе це необхідно враховувати в роботі в новому навчальному році: допомагати дітям бачити в собі гарне й погане, працювати над собою в плані корекції поведінки, ставлення до інших людей;

Взаємини учнів із батьками гарні.

26 учнів високо цінують думку матері про них, 14 —батька, 10 —бабусі.

У референтні групи учнів входять: у першу чергу— батьки (батько— мати) — 13 виборів, потім — друзі (10 вибори), родичі (8 виборів), товариші по гуртку (7 виборів), знайомий хлопчик або дівчинка (4 вибори), учитель (2 вибори).

Дітям треба прищеплювати художні інтереси, бо в цілому в більшості вони примітивні. З усіх видів мистецтва найбільше захоплюються кіно (17 учнів), живописом (1,4), естрадною музикою (10), дуже мало учнів віддають перевагу театрові (2 учні), танцям (1).

Найбільше учням подобаються фантастичні і комедійні фільми (14), серед музичних творів перевагу віддають пісні (20 учнів), органна музика, джаз подобаються лише 2 учням. Діти люблять читати пригодницькі романи (14), детективи (11), фантастику (8). Полюбляють дивитися кінофільми, мультфільми, естрадно-розважальні програми.

З метою активізації громадської активності учнів, згуртування колективу, створення умов для розвитку інтелектуальних і творчих можливостей проводилась позакласна робота: огляди з предметів, турнір інтелектуалів, історичний КВК, конкурс юних біологів, свято „Міс класу” і багато інших. Дітям дуже сподобалися два великих свята: новорічне і „До дня Св. Валентина”.

Було проведено багато екскурсій, туристичних походів.

Учителі трудового навчання, географії і біології скаржилися на розмови на уроках, інколи на надмірну дратівливість, збудженість. Психолог сказав, що ці прояви характерні для їхнього віку, тим паче, що в цьому класі з 29 учнів — 25 холериків, 2 сангвініки і 2 флегматики.

Дуже допомагає в роботі з класом знання про сузір'я, під якими учні народилися. У нас 3 Овни (наполегливих, привітних, рішучих, відкритих, вразливих, прямолінійних, мрійливих), 4 Близнюки (з постійно мінливим настроєм, які мають літературні нахили, здібність до мов абсолютно чесні, з дуже вразливим здоров'ям),1 Рак (спокійний, врівноважений, полюбляє гратися на самоті, з багатою уявою, плаксивий), 5 Левів (веселих, гордих, рухливих, активних, які полюбляють розпоряджатися й давати поради), 4 Діви (приємних, інтелігентних, спокійних, із м'яким поглядом, охайних, уважних, серйозних, відповідальних), 1 Терези (з суперечливим характером, нерішуча, повільна, небайдужа до музики, живопису; літератури), 2 Скорпіони (з пронизливими очима, самовпевнені, кмітливі, допитливі), 1 Стрілець (дотепний, правдивий, із живими лукавими очима, дуже рухливий і неспокійний, надзвичайно балакучий, щедрий; охочий до знань), 2 Водолії (рухливих, норовливих, непередбачуваних, надзвичайно неуважних), 3 Риби (завжди наполягають на своєму, вимагають до себе щонайбільше уваги, надзвичайно артистичні, музикальні, люблять встановлювати свої правила, мають багату уяву, душевно вразливі).

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід