Стройове положення та прийоми зі зброєю




 

Завантажити урок №11

Урок №11

 

 Тема: Стройове положення та прийоми зі зброєю

Навчально-виховна метаознайомити учнів з виконанням стройових прийомів зі зброєю; виховувати в учнів дисциплінова­ність, підтягнутість, уважність і наполегливість; удосконалювання виконання стройових прийомів і руху без зброї.

Навчальні питання:

1.     Виконання прийомів «автомат — на груди», «на ремі;

2.     Виконання прийомів «зброю за спину», «на ремінь» із положення «за спину».

3.     Виконання прийому з автоматом на послаблення (підтягнення) ременя.

Місце проведеннястройовий майданчик. Час: 45 хв.

Навчальні посібникипідручник «Захист Вітчизни» с. 90 Стройовий статут.

       ВСТУПНА ЧАСТИНА7 хв.

Шикування взводу. Рапорт командира взводу. Викладач піс­ля перевірки особового складу Та їх зовнішнього вигляду тренує учнів у виконанні поворотів під час руху.

       ОСНОВНА ЧАСТИНА35 хв.

Перед вивченням прийомів зі зброєю викладач показує сол­датам, як автомат носять у положенні «на ремінь», «на груди», «за спину». Під час показу він пояснює:

    у положенні «на ремінь» автомат беруть при шикуваннях, на марші в пішому порядку, чатові на посту та в інших ви­падках;

    у положенні «на груди» автомат носять, коли йдуть урочис­тим маршем, під час служби вартовими почесної варти;

    у положенні «за спину» автомат носять на марші в пішому строю або коли працюють обома руками (наприклад, при га­сінні пожежі та в інших випадках).

Після цього приступає до вивчення першого питання. Виконання прийомів «автомат на груди», «на ремінь» Прийом виконується за командою «Автомат на груди!». Автомат «на груди» із положення «на ремінь» береться на три рахунки. Викладач показує порядок виконання прийому в ціло­му й окремо, а потім переходить до вивчення його роздільно за командою «Автомат на груди!, роздільно: роби — раз, роби — два, роби — три!». За командою «Роби раз!» подати праву руку за ременем трохи вгору, скинути автомат з плеча й, підхопивши його лівою рукою за ложе й дулову накладку, тримати перед собою вертикально магазином ліворуч, дуловим зрізом — на висоті підборіддя.

Під час виконання цих дій слід звернути особливу увагу на те, щоб учні, знімаючи автомат правою рукою з плеча, корпус тіла не згинали, дотримувались правил стройового положення

1 не віддаляли автомат від корпуса. Ці дії треба виконувати спершу в повільному темпі, а потім темп поступово збільшувати. Коли дії на першому рахунку учні виконуватимуть правильно, Викладач переходить до вивчення дій за другим і третім рахун­ками.

За рахунком «Роби два» правою рукою відвести ремінь праворуч і перехопити його долонею знизу так, щоб пальці булинапівзігнуті й повернені на себе, одночасно просунути під ремінь лікоть правої руки.

За рахунком. «Роби три» закинути ремінь за голову, взяти автомат правою рукою за шийку приклада, а ліву руку швидко опустити.

Під час виконання дії за третім рахунком треба стежити за тим, щоб учні, закидаючи ремінь за голову, праву руку з ременем тримали якомога вище і, закинувши ремінь, швидко переносили її на шийку приклада, лівою рукою підтримували автомат, доки він не повисне на ремені, а потім швидко опускали руку вниз.

Після роздільного вивчення прийому з автоматом «на груди»
роздільно пропонується одразу перейти до вивчення прийомів «на
ремінь», а потім розпочати тренування у виконанні обох прийо-
мів одночасно.                                                                            

Автомат з положення «на груди» береться на ремінь, на три ра­хунки га командою «На ремінь!». Для цього подається команда: «Ав­томат на ремінь, роздільно: роби — раз, роби — два, роби — три!».

За рахунком «Роби — раз» лівою рукою взяти автомат за ложе та дулову накладку знизу й, подаючи його одночасно трохи вперед угору, вивільнити праву руку з-під ременя, охопити нею шийку приклада і тримати автомат. За рахунком «Роби — два», піднімаю­чи автомат вгору, перекинути ремінь через голову й тримати зброю перед собою вертикально, магазином уліво, дуловим зрізом на рівні підборіддя. За рахунком «Роби — три» правою рукою взяти ремінь за його верхню частину й закинути автомат за праве пле­че в положення «на ремінь», а ліву руку швидко опустити вниз.

Під час виконання прийому викладач стежить, щоб за рахун­ком «Роби — два» учні не нахиляли корпус і голову, а піднімали автомат якнайвище, щоб не скинути ременем головний убір. ПІД час виконання дій за рахунком «Роби — три» треба стежити за правильним закиданням автомата лівою рукою за плече. Учень повинен, не повертаючи корпус, різким рухом лівої руки праворУі назад" направити автомат за праве плече. У той же час, коли автомат рухається на своє місце, кисть правої руки йде по ременю вниз, учень натягує ремінь і тим самим виключає можливість по­шкодити себе стволом, а ліктем не дає автомату вийти з-за плеча.

Після вивчення прийомів окремо викладач переходить до тренування в цілому. Під час тренування він вимагає від учнів

правильне і чітке виконання прийомів кожним учнем і виставляє оцінки, потім переходить до вивчення наступного прийому.

 

Виконання прийомів «зброю за спину» та «на ремінь» із положення «за спину».

Вивчення прийому «зброю за спину» доцільно розпочати з від­працювання по елементах, а потім в цілому. Спочатку викладач зразково показує виконання прийому, одночасно пояснюючи дії. Для вивчення прийому подається команда: «Зброю — за спину, роздільно роби — раз, роби — два».

За рахунком «Роби — раз» лівою рукою взяти ремінь трохи нижче правого плеча, а правою — за приклад. За рахунком «Роби — два»правою рукою трохи підняти зброю вгору, а лівою закинути ремінь за голову на ліве плече, зброю та руки швидко опустити.

Після вивчення прийому «зброю за спину» на два рахунки доцільно одразу перейти до вивчення прийому «на ремінь» з по­ложення «за спину», а потім перейти до тренування обох при­йомів одночасно.

Викладач повинен зауважити, що Для переведення автомата з положення «на груди» в положення «за спину» та з положен­ня «за спину» в положення «на груди» зброю попередньо беруть в положення «на ремінь».

Закінчивши відпрацювання цього прийому, вчитель приступає до вивчення наступного питання.

Виконання прийому з автоматом на послаблення (підтяг­нення ремня)

У разі потреби послабити (підтягти) ремінь подається команда «Ремінь послабити (підтягти)».

За підготовчою командою автомат узяти в праву руку. За виконавчою командою зробити півоберта праворуч, одночасно від­ставити ліву ногу на крок ліворуч і, нахилившись уперед, уперти зброю прикладом у стопу лівої ноги, а стволом покласти на згин правого ліктя; ноги в колінах не згинати; тримаючи правою ру­кою пряжку ременя, лівою рукою підтягти (послабити) ремінь 1 без команди прийняти стройове положення.

   ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 3 хв.

Викладач нагадує тему та завдання на заняття. Оголошує Результати кожному учневі. Звертає увагу на помилки. Дає за­рання для самостійної роботи. Читати підручник «Захист Вітчизни» (2006 р.), с. 90-93.

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Стройове положення та прийоми зі зброєю", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід