Р.Кіплінг Мауглі Конспект уроку




 

Мета: з'ясувати сенс протиставлення світу звірів і світу людей у творі; поглиблювати навички аналізу художнього тексту; розвивати навички узагальнення прочитаного, виразного чи­тання, логічного мислення; виховувати позитивні моральні якості учнів.

"$CUT$"

 

Джунглів Закони одвічні й нетлінні..,

Дж. Р. Кіплінґ''

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

1.   Бесіда. Гра "Хто цей герой?"

- "Недарма мати прозвала його Ленгрі (Кульгавим)". (Шер-Хан.)

- "Для такої нікчемної особи, як я, всяка обгризена кістка - вже справжній бенкет". (Шакал Табакі.)

"А це я, Ракша (Сатана), відповідаю тобі! Людське дитинча моє". (Мати Вовчиця.)

"За своєї молодості він двічі потрапляв у ворожу пастку, а одного разу його жорстоко побили і кинули, вважаючи вже мертвим". (Акела.)

"Чорна тінь упала посеред кола... Вся чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі, які вилискували у світлі місяця, мов намальовані". (Пан­тера Багіра.)

"Мав право блукати скрізь, де йому заманеться, бо він їв лише горіхи, коріння і мед". (Балу.)

Лазив по деревах майже так само добре, як плавав, а плавав майже так само добре, як бігав". (Мауглі.)

"Вони нічого не пам'ятають. Вони чваняться, верзуть дурниці і дума­ють, що вони велике плем'я, покликане зробити великі діла в Джунглях". (Мавпи.)

Він "то шугав, то погойдувався на крилах і оглядав Джунглі, шукаючи падла". (Шуліка Чіль.)

- "У нього завжди повно-повнісінько різних історій, які він чув лише краєм вуха і до того ж дуже погано переказує".(Дикобраз Сагі.)

2. Вікторина "Чи уважними ви були читачами"? (Учні закінчують речен­ня.)

Ім'я Матері Вовчиці... (Ракша.)

-Тигра звали... (Шер-Хан.) .

-Мати прозвала його... (Ленгрі.)

-Ленгрі означає... (Кульгавий.)

Шакала звати... (Табакі.)

Мауглі з "вовчої" мови означає... (Жабеня.)

-Учителя Мауглі звати... (Балу.)

Балу - це великий бурий... (ведмідь.)

Про викрадення Мауглі мавпами сповіщає... (шуліка Чіль.)

Лігво мавп знаходилося в... (Холодних Печерах.)

Владичне Слово Джунглів до звірів і птахів звучить... ("Ми однієї крові-ти і я".)

Великого пітона Джунглів звати... (Каа.)

Ватажка Вовчої Зграї звати... (Акела.)

Акела з "вовчої" мови означає... (Самотній Вовк.)

IIОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Що таке Джунглі? Як ви розумієте це слово? (Джунглі - важкопрохідні деревно-чагарникові хащі, перевиті ліанами. Поширені в місцевостях з воло­гим тропічним кліматом і заболоченими ґрунтами.)

З ким із мешканців Джунглів ви зустрілися на сторінках твору?

Що ви дізналися про цих звірів?

- На кого схожі звірі в джунглях?

- Як називаються правила, за якими вони живуть?

IIIСПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Слово вчителя.

Як відомо, усі герої казки «Мауглі» живуть за законами джунглів. Звірі завжди дотримуються їх, якими б суворими вони не були. Пору­шення законів вважається ганебним вчинком і засуджується жителями джунглів.

2. Бесіда.                                                                                                                                                                                                                                                                                1)   Назвіть найголовніші закони джунглів.

•   Закон Джунглів завжди чимось обумовлений.

•   Закон дозволяє звірам полювати на людину тільки тоді, коли вони вчать своїх дітей убивати. Але і тоді не можна убивати людину в тих місцях, де полює зграя. \

•   Кожен звір, який обзавівся сім'єю, може покинути свою зграю.

•   Кожен звір має привести своїх дітей на Раду Зграї, щоб по­казати їх іншим.

•   Ніхто не має права убивати звірят. І

•   Усі джунглі твої. Ти можеш полювати дичину, яка тобі під силу, але ти не маєш права чіпати ніяку скотину, ні молоду, ні стару.

•   Віддай частину їжі кволому. ,

•   У лігві — володарка Мати, право печери — за Батьком.

•   Слово вожака — закон для всіх.

2) Який із законів, на вашу думку, є найголовнішим? («Ми з то­бою — однієї крові».)

3) Як ви його розумієте? (Цей закон говорить про те, що всі в при­роді рівні, тому мають допомагати один одному, піклуватися, а не ворогувати.)

4) Чи всі жителі джунглів дотримувалися законів? (В основному, всі. Лише тигр Шер-Хан весь час їх порушував.)

Ø  Проблемні запитання.

1)   Як ви гадаєте, чи можна сказати, що закони джунглів були гу­манними?

Ø  Переказ оповідань про Мауглі

Ø  Перегляд мультфільму «Мауглі»

1) Чи бачили ви екранізацію казки або мультфільм про Мауглі?      

2) Яке ваше враження від них?                                                                                                                                                                                                

3) Що є спільного між книгою та екранізацією? Чи є відмінності?

6. Слово вчителя.

На жаль, світ людей зовсім інший. Тут є підлість, зрада, жорстокість, насильство. Люди часто вбивають звірів і птахів зовсім не тому, що го­лодні, а просто заради забави. Іноді вони навіть вбивають одне одного. Розум, здоровий глузд, справедливість часто відсутні в людському су­спільстві. І це жахливо.

IVЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

2. Складання синкану до образів звірів.

Кожен член групи може за 5-7 хвилин скласти свій синкан, після чо­го на основі індивідуальних складається синкан групи. Синкан складає­мо за традиційною схемою:

Іменник (тема)

Прикметник_1 Прикметник_2

Дієслово_1   Дієслово_2    Дієслово_3

Авторське ставлення (вислів з чотирьох слів)

Синонім до теми

2. Заключне слово вчителя.

У казці «Мауглі» Дж. Р. Кіплінґ використав протиставлення (антите­зу). Цей прийом допомагає йому розкрити сутність протиріч, які виника­ють між світом людей і світом звірів. Своїм твором автор змушує людину замислитися над власним життям, вчинками, їх наслідками. Письменник неначе закликає людство уважніше придивитися до мудрої матінки-Природи, повчитися у неї. Адже «Номо саріенс» теж є її часткою.

VДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до письмової роботи.(Дібрати цитати до образів звірів)

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Р.Кіплінг Мауглі Конспект уроку", із категорії "Редьярд Кіплінг", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід