Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер)




 
УРОК № 26 
Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер). 
Мета: поглиблювати вміння школярів складати порівняльні характеристики героїв; ро -звивати навички рецензування, усного та писемного зв’язного мовлення, уміння концентрувати увагу на важливих фактах, синтезувати вивчений матеріал; сприяти розвиткові уваги, любові до слова. 
Обладнання: текст драми Ф. Шиллера «Вільгельм Телль» у перекладі Б. Тена; зошити учнів. 
ХІД УРОКУ 
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ 
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 
Перевірка домашнього завдання. 
III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Бесіда з учнями. 
— Яким був соціальний стан героїв? (Вільгельм Телль — селянин із Швіцу. Гер-ман Геслер — імперський намісник (ландфогт) у Швіці та Урі.) 
— Чим відомий кожен із героїв? (Вільгельм славиться як вправний лучник, до-бра і порядна людина. Геслер — як жорстокий і безсердечний правитель.) 
— Назвіть добрі й лихі справи кожного з героїв. (Вільгельм Телль — допоміг 
урятувати Конрада, помстився за жорсокість. Геслер знущався над Теллем, селян -кою з дітьми тощо.) 
— Які риси вдачі виявляють герої? (Вільгельм Телль — добрий, порядний, смі-ливий, справедливий, люблячий чоловік і батько, з повагою ставиться до односель-ців. Геслер — жорстокий, пихатий, морально слабкий, боягуз.) 
2. Складання таблиці «Порівняльна характеристика Вільгельма Телля і Германа 
Геслера». 
Орієнтовна таблиця 
Характеристика ге -роїв 
Вільгельм Телль Герман Геслер 
Соціальний стан Селянин Імперський намісник (лан-дфогт) 
Популярність 
серед народу 
Відомий як вправний лучник Відомий як жорстокий пра-витель 
Сімейне 
положення 
Має дружину Гедвігу, сина Вальтера Невідомо 
Риси вдачі Добрий, сміливий, миролюбний, 
здатний захистити себе і односель-ців, поважає людей, справедливий, 
морально сильна особистість, любля-чий чоловік і батько 
Жорстокий, пихатий, зне-важає народ, яким керує, 
боягуз, морально слабкий 
Статус 
у фіналі твору 
Національний герой Тиран, що одержав по за-слузі 
(Примітка. Таблицю можна складати колективно чи самостійно. При самостій -ній роботі обов’язково перевірити зошити учнів.) 
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 
Проблемне запитання. 
— З якою метою складаються порівняльні характеристики героїв? (З метою 
глибшого виявлення головних рис характеру окремих персонажів, що є важливим 
для розуміння сюжету твору, його теми та ідейної спрямованості.) 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Повторити питання з теорії літератури (драма, особливості драматичного тво -ру, конфлікт), основні принципи Просвітництва.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер)", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід